Uczniowie z Dobczyc rozgryzali matematyczne łamigłówki w ramach „Kalejdoskopu Matematycznego”
Skomplikowanie labirynty, enigmatyczne kody do rozszyfrowywania czy magiczne własności systemów liczbowych to tylko niektóre z rzeczy, którymi podczas ostatnich zajęć w ramach projektu „Kalejdoskop Matematyczny” zajmowali się VII i VIII – klasiści z gminy Dobczyce. Wykładowcy Politechniki Krakowskiej, którzy prowadzili zajęcia, próbowali udowodnić młodzieży, że matematyka to fascynująca nauka, która tak naprawdę nie polega na liczeniu, ale jest sztuka logicznego myślenia. Podobnie jak podczas poprzednich edycji uczniowie wszystkich szkół podstawowych z gminy Dobczyce uczestniczyli w 3 – dniowym cyklu zajęć. 2 dni spędzili na Politechnice Krakowskiej, gdzie poczuć się mogli jak prawdziwi studenci. W ostatni dzień zajęcia odbywały się w budynku Szkoły Podstawowej nr 1 w Dobczycach i razem z młodzieżą uczestniczyły w nich osoby dorosłe zapisane do projektu. Projekt „Kalejdoskop Matematyczny” realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014 – 2020 w ramach Osi priorytetowej III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Działanie 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym.