Matematyka w nowej odsłonie

Chłopiec podczas zabawy

Przez 3 dni czwartoklasiści z gminy Dobczyce brali udział w zajęciach prowadzonych przez wykładowców Politechniki Krakowskiej, które odbywały się w ramach projektu „Kalejdoskop Matematyczny”. Dowiedzieli się, że matematyka to nie tylko liczby, to również skomplikowane zależności wzorów, kolorów czy nawet splotów.

Uczniowie mogli poczuć się jak prawdziwi studenci, gdyż przez 2 dni wykłady odbywały się w kompleksie Politechniki Krakowskiej. Tam mogli zobaczyć jak pracuje drukarka 3D, jak z kilku kawałków papieru stworzyć sześcian, rozwiązywali zagadki logiczne, które przygotowane zostały w formie zabawy np. przy użyciu pentomino.

Zajęcia przeprowadzone zostały w sposób niezwykle ciekawy, mocno angażując dzieci w ich przebieg.

Wykładowcy starali się przybliżyć uczniom matematykę poprzez doświadczenia, przykłady, gry i zabawy.

W spotkaniu, które odbyło się w Dobczycach wraz z dziećmi uczestniczyli dorośli, wspólnie licząc, budując i odkrywając piękno matematyki.

Dzięki przygotowanym zajęciom dzieci mogły przekonać się, że rozwiązywanie zadań matematycznych może być wspaniałą zabawą i przygodą.

W projekcie wzięło udział 57 uczniów klas czwartych z sześciu szkół podstawowych z terenu gminy Dobczyce.

Już we wrześniu ruszy rekrutacja do projektu dla klas ósmych i czwartych.

Projekt „Kalejdoskop Matematyczny” realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014 – 2020 w ramach Osi priorytetowej III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Działanie 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym.