Gmina Dobczyce realizuje projekt pn.„Rozwój edukacji włączającej w szkołach podstawowych w Gminie Dobczyce.”
Gmina Dobczyce realizuje projekt pn.
„Rozwój edukacji włączającej w szkołach podstawowych w Gminie Dobczyce.”
Celem głównym projektu wprowadzenie edukacji włączającej w 7 szkołach z terenu gminy
Dobczyce w okresie do 31.07.2026 r.
Cel zakłada stworzenie i organizację nauki w szkole, aby każda z osób uczących się miała możliwość pełnego uczestnictwa w procesie kształcenia i wychowania oraz życiu społecznym szkoły, zgodnie ze swoimi możliwościami w warunkach uwzględniających indywidualne potrzeby.
Cel główny projektu bezpośrednio wynika z celu szczegółowego EFS+.CP4.F – FEM 2021-2027 oraz regulaminu dla działania 6.10.
Wsparcie przede wszystkim obejmie uczniów z SPE, w tym będzie koncentrować się na uczniach z niepełnosprawnościami i niedostosowanych społecznie, ale również poprzez działania integracyjne i antydyskryminacyjne będzie skierowane do pozostałych uczniów szkół, w tym uczniów zdolnych.
Projekt zakłada również podnoszenie świadomości, kompetencji i kwalifikacji kadry pedagogicznej, wsparcie rodziców i opiekunów w zakresie pełnienia funkcji rodzicielskich oraz poprawę
dostępności architektonicznej szkół objętych projektem.
Grupa docelowa:
a) uczniowie szkół podstawowych z klas I-VIII w wieku 7-15 lat z terenu gminy Dobczyce,
w szczególności w niekorzystnej sytuacji oraz ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi:
Wsparciem zostaną objęci uczniowie uczęszczający do szkół podstawowych:
- SP im. Bohaterów Tajnego Nauczania w Dziekanowicach,
- SP im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Stadnikach,
- SP im. Marii Konopnickiej w Brzączowicach,
- SP im. Tadeusza Kościuszki w Nowej Wsi,
- SP im. Św. Jadwigi Królowej Polski w Kornatce,
- SP nr 1 im. K. K. Baczyńskiego w Dobczycach,
- SP nr 2 im Jana Pawła II w Dobczycach.
Będzie to 907 uczniów (ucz.) (445 dz, 462 ch), w tym 446 ucz. (208 dz, 238ch) ze
specjalnymi potrzebami edukacyjnymi rozwojowymi (SPE) (orzeczeniami, opiniami PPP i
określonymi na poziomie placówki przez grono pedagogiczne oraz specjalistów wsparcia
psychologiczno – pedagogicznego, w tym 81 uczniów z orzeczeniami (29 dz, 52 ch),
(orzeczenia o niepełnosprawności) oraz 186 nauczycieli (169K, 17M), a także 172 rodziców (135K, 37M).
GŁÓWNE DZIAŁANIA:
- wsparcie uczniów szkół podstawowych, które będzie realizowane w formie zajęć
ponadwymiarowych ze szczególnym uwzględnieniem wsparcia psychologiczno–pedagogicznego oraz wsparcia dla rodziców i opiekunów; - podnoszenia świadomości, umiejętności, kompetencji i kwalifikacji kadry pedagogicznej;
- wyposażenia i dostosowania pomieszczeń wraz z poprawą dostępności architektonicznej w ramach edukacji włączającej;
Działania podejmowane w projekcie przyczynią się do osiągnięcia założonych rezultatów:
Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu: 817osób (401K, 416M);
Liczba przedstawicieli kadry szkół (…) którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu:
168osób (152K, 16M)
Wartość projektu: 3 455 647,19 PLN
Dofinansowanie projektu z UE: 2 937 300,09 PLN
Załączniki do pobrania: